Selasa, 30 September 2008

Aku Minta Allah Berikan


Aku minta kepada Allah setangkai bunga segar

Allah beri aku kaktus berduri

Aku minta kepada Allah binatang mungil cantik

Allah beri aku ulat berbulu.

Aku sedih

protes dan kecewa

Betapa tidak adilnya Allah

Namun kemudian

kaktus itu berbunga indah bahkn sangat indah

dan

ulat itupun tumbuh dan berubah mnjadi kupu2 yang amat cantik

Itulah jalan Allah

indah pada waktunya!

Allah tidak memberi apa yang kita harapkan

tetapi

Allah memberi apa yang kita perlukan

Kadang kita sedih, kecewa, terluka

tetapi

jauh diatas segalanya,Allah sedang merajut yang terbaik untk kehidupan manusia.

Allahu Akbar,.

Semoga kita trmasuk kedalam golongan orang-orang yang pandai bersyukur atas karunia nikmat Allah.

Amin..

Dikirim DKW@30Sep08 05.33

Tidak ada komentar: